අපි කවුරුත් දන්න Suzuki Alto රථයේ ඉතිහාසය

අපි කවුරුත් දන්න Suzuki Alto රථයේ ඉතිහාසය


ඇල්ටෝ රථයක් පළවෙනියට නිපදවන්නෙ 1979 දී, ඒ ගොඩාක් දුරට ජපානය තුල පාවිච්චියටයි, 1981 පසු මෙම රථය යුරෝපයට අපනයනය කරනවා. මෙය ටිකෙන් ටික වැඩිදියුණු වෙලා සහ ජනප්‍රිය වෙලා වාහන පරම්පරා 4ක් පමණ නිකුත් වෙනවා. 


මේ රථයේ විස්තර මෙන්න මෙහෙමයි


First generation (SS30/SS40) Alto



Also called -Suzuki Fronte/Suzuki FX/Suzuki Hatch/Maruti 800

Production 1979–1984 Assembly

Body style - 3-door hatchback

LayoutFront-engine, front-wheel-drive 

Powertrain Engine

539 cc T5B two-stroke I3 (SS30)

543 cc F5A I3 (SS40)

796 cc F8B I3 (SS80, export only)

Transmission - 4 speed manual


කොහොම උනත් අපි ඔක්කෝම දන්න මරුටි ඇල්ටෝ රථය නම් නිශ්පාදනය වෙන්න පටන් ගන්නේ 2000 වගේ ඉදන්. මේක තමයි ඉන්දියානු මාකට් එකට හදපු පළමු ඇල්ටෝ රථය. මේ රථය ඉන්දියාවට හඳුන්වාදුන්නට පස්සේ 2006 වෙද්දී ඉන්දියාවේ වැඩිපුරම විකිනෙණ මෝටර් රථය බවට පත්වෙනවා, 2008 වෙද්දී ඇල්ටෝ රථ මිලියනයක් නිශ්පාදනය වෙලා ඉවරයි. 


මරුටි ඇල්ටෝ පලමු පරම්පරාවේ විස්තර මෙන්න මෙහෙමයි (2000-2014)


Production - 2000–2014

Assembly - India: Manesar (Maruti Suzuki)

Body style - 5-door hatchback

Layout- Front-engine, front-wheel-drive

Engine - 796 cc F8D I3/998 cc K10B I3/1061 cc F10D I4

Transmission -5-speed manual


මීලඟ මරුටි ඇල්ටෝ දෙවන පරම්පරාවේ රථය නිකුත් වෙන්නේ 2012 දී, ටිකක් නව මුහුණුවරකින් නිශ්පාදනය වෙන මේ රථය මේ දක්වාත් නිශ්පාදණය වෙනවා, මීට අමතරව මරුටි සුසූකි සමාගම ඇල්ටො K10 රථයත් 2014 එලිදැක්වූවා මෙම රථයේ 800 රථයට වඩා සුලු වැඩිදියුණු කිරීම් කීපයක් බලා ගන්න පුලුවන්.



මරුටි ඇල්ටෝ 800 දෙවන පරම්පරාවේ විස්තර මෙහෙමයි (2012+)



Also called - Suzuki Alto 

Production - 2012–present

Assembly - India: Manesar (Maruti Suzuki) Algeria: Saïda (Groupe Tahkout)

Body style - 5-door hatchback

LayoutFront-engine, front-wheel-drive

Engine - 796 cc F8D I3 998 cc K10B I3

Transmission - 5-speed manual/5-speed AMT


ඇල්ටෝ 800 නමින් නව version එකක් 2012 ඔක්තෝබර් 16 දින ඉන්දියානු වාහන වළඳෙපොෙළේ නිකුත් වෙනවා. අලුත් ඇල්ටො 800 එකේ නවීන අංගෝපාංග සහ අභ්‍යන්තර අලංකරණයන් තියනවා. එය පළමු පරම්පරාව මරුටි ඇල්ටෝ වල (මින් පෙර තවෙකක් සඳහා නිපදවන ලදී), සහ 796 cc (48.6 cu) එන්ජිම රඳවා තබා ඇති අතර එහි වෙනස්කම් කීපයක් තියෙනවා. දැනටමත් ඉන්දියාවේ වඩාත්ම අලෙවි වූ මෝටර් රථය වන ඇල්ටෝගේ මිල වෙනස් වූ ආකාරය බැලුවොත් ඇත්තෙන්ම ඉන්දියානු මිල පහත වැටුනා. එක් එක් උපාංගයේ බර අඩු කිරීම සහ මෝටර් රථය නිපදවීම සඳහා ඔවුන්ගේම රොබෝවරු සෑදීම මගින් මිල අඩු කිරීම සඳහා විවිධ ක්‍රම සමාගම සොයා ගත්තා. මෙය බොහෝ අපනයන වෙළඳපොළ තුළ අලවි කෙරෙන්නේ ඇල්ටෝ 800 ලෙසින්. 2016 මැයි මාසයේදී ඇල්ටෝ 800 හි  පෙනුම අලුත්  කරන ලද අතර බාහිර අලංකරණය, අභ්‍යන්තර  අලංකරණය, විශේෂාංග සහ සැලකිය යුතු වෙනස්කම් ඇති කරල තියනවා. ඒ වගේම  ඇල්ටෝ 800 නව ඉන්ධන කාර්යක්ෂමතාවයකින් යුක්ත වෙනවා. 


ඇල්ටෝ K10


මරුටි සුසුකි ඉන්ඩියා ඉන් පසුව 2014 නොවැම්බර් 3 වන දින දෙවැනි ඇල්ටෝ මෝටර් රථවල K10 අලුත් version එක දියත් කරනවා.  මුලික ඉන්දියානු මිල රු. 3.06 Lakh කට නිකුත් වන මෙම රථය පැමිණෙන්නේ බහු පිටත හා අභ්‍යන්තර  වෙනස්කම් යාවත්කාලීන වන නමුත් යාන්ත්‍රිකව එය කලින් රථ වලට සමාන වේ. මෙම මෝටර් රථය ඇල්ටෝ 800 හි නවීකරණය කරන ලද version එකක වන අතර නව මුහුණුවරකින් යුක්තය. පසුපස ආලෝකය, බම්පර් ප්‍රති ව්‍යුහගත කිරීම, අඟල් 13 ක රෝද, ORVMs, දොර හැඩගැන්වීම් සහ වෙනත් සුළු වෙනස්කම් කරල තියනවා. නව ඩෑෂ්බෝඩ්, ත්‍රිරෝද රථයේ රෝදය, අලුත් සීට් කවර්, නව Audio පද්ධතිය යාවත්කාලීන කරල තියනවා. මීට අමතරව අනෙකුත් එකතු කරන ලක්ෂණ වන්නේ front power ජනේල, 12 V බල සොකට්, අභ්‍යන්තර  සිටුවම් කළ ORVMs, ඉදිරි ආලෝක warning buzzer, යතුරු රඳවන දර්ශකය සහ gear shift දර්ශකයයි.



Coutesy - https://www.marutisuzuki.com